filmowe podsumowanie 2018 roku
Spośród prawie 60 obejrzanych premier A.D. 2018 w kinach, telewizji i Internecie uznaję, co następuje:
NAJLEPSZA PRODUKCJA ROKU: TRUST
NAJLEPSZY FILM ROKU: Zimna wojna
NAJLEPSZY POLSKI FILM ROKU: Zimna wojna
NAJWIĘKSZA NIESPODZIANKA ROKU: Dziedzictwo. Hereditary
NAJWIĘKSZA SPEŁNIONA NADZIEJA ROKU: Pierwszy człowiek
NAJLEPSZA PRODUKCJA W ODCINKACH: Trust
NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIE ROKU: Bohemian Rhapsody
TOP 10 premier kinowych z 2018 roku wg mojej oceny:
1. ZIMNA WOJNA
2. Pierwszy człowiek
3. Trzy billboardy za Ebbing, Missouri
4. Roma
5. Dziedzictwo. Hereditary
6. Wieża. Jasny dzień
7. Spider-Man Uniwersum
8. Tamte dni, tamte noce
9. Nigdy cię tu nie było
10. Lady Bird
filmy i seriale z 2018 roku
PREMIERY FILMOWE
1. ZIMNA WOJNA – 9/10 (film z duszą, bliski perfekcji) – FILM ROKU
2. Pierwszy człowiek – 9/10 – największa spełniona nadzieja roku
3. Trzy billboardy za Ebbing, Missouri – 8,5/10
4. Roma – 8,5/10
5. Dziedzictwo. Hereditary – 8/10 – największa niespodzianka roku
6. Wieża. Jasny dzień – 8/10
7. Spider-Man Uniwersum – 8/10
Filmy z oceną poniżej 8/10 ułożone są alfabetycznie.
7,5/10
Lady Bird
Nigdy cię tu nie było
Tamte dni, tamte noce
7/10
Fuga
Jestem najlepsza. Ja, Tonya
Kler
Kształt wody
McQueen
Nić widmo
Niemiłość
Suspiria
6,5/10
7 uczuć
Anihilacja
Atak paniki
Avengers: Wojna bez granic
Czarna Pantera
Czarne bractwo. BlacKkKlansman
Ciche miejsce
Happy End
Kraina wielkiego nieba
Narodziny gwiazdy
Nina
Płomienie
Pomiędzy słowami
Thelma
Tully
Twarz
Wdowy
6/10
Climax
Disaster Artist
Dogman
Donbas
Han Solo: Gwiezdne wojny – historie
Lato 1993
Nieposłuszne
Tajemnice Silver Lake
Wyspa psów
5,5/10
53 Wojny
Czas mroku
Czwarta władza
Plan B
Prawdziwa historia
5/10
Deadpool 2
Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda
Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach
Tomb Raider
4,5/10
Bohemian Rhapsody – największe rozczarowanie roku
Przebudzenie dusz
4/10
Na plaży Chesil
3,5/10
Zakonnica
3/10
Nowe oblicze Greya
PRODUKCJE W ODCINKACH
1. TRUST – 9/10
2. Opowieść podręcznej (SE02) – 7,5/10
3. Rojst – 7/10
4. Kruk. Szepty słychać po zmroku – 6,5/10
5. Ślepnąc od świateł – 6,5/10
6. Znaki – 5/10