Festiwal Kamera Akcja pozwolił na nadrobienie kilku zaległości i zapoznanie się z premierami – filmowy październik prezentuje się zatem nader okazale zwłaszcza pod względem jakości.
TEGOROCZNE PREMIERY FILMOWE
Silent Twins
reż. Agnieszka Smoczyńska
(2022)
co tu dużo gadać – dzieło wybitne w każdym calu! Pani Reżyser Smoczyńska częstuje nas kinem ze światowej półki, doskonały film
NOTA: 9/10 !
Zdarzyło się
reż. Audrey Diwan
L’Événement (2021)
powtórzę raz jeszcze – Francuzi umieją w trudne tematy, kawał wdzierającego się w strefę komfortu, mocnego kina z wybitną rolą główną
NOTA: 7/10
Baby Broker
reż. Hirokazu Koreeda
Beu-ro-keo (2022)
ciekawy, ambiwalentny temat w równie interesującym ujęciu, choć czasem aż nazbyt empatyczno-sympatycznym, a że Koreeda kręci wciąż to samo? pff, to niech kręci!
NOTA: 7/10
Głupcy
reż. Tomasz Wasilewski
(2022)
Wasilewski wyraźnie się rozwija i pewnie bierze się za kolejne niewygodne tematy, a takiego umierania w polskim kinie jeszcze nie było, ale bywa zbyt dosłowny
NOTA: 6/10
Alcarràs
reż. Carla Simón
(2022)
urokliwie, a przy tym z dużą naturalnością i autentycznością przedstawiony wycinek świata oraz rodzinnych relacji, czasami trochę zbyt slow
NOTA: 6/10
Johnny
reż. Daniel Jaroszek
(2022)
brak opowieści w tym skądinąd całkiem niezłym portrecie, ale niedopracowany scenariusz nie umniejsza sporego potencjału reżysera, zaś Ogrodnik i Trojan wybitni
NOTA: 6/10
Niewiniątka
reż. Eskil Vogt
De uskyldige (2021)
irytujący w większym stopniu niż intrygujący, dobry klimat i aktorstwo, ale za dużo tu wybojów i sztancy przez co traci wiele z potencjału, trochę rozczarowanie
NOTA: 5.5/10
Uśmiechnij się
reż. Parker Finn
Smile (2022)
ciekawy pomysł i fajne jump scare’y, ale fabularnie przeciętny (nawet jak na niewygórowane oczekiwania) i fatalnie zagrany, niemniej ogląda się przyjemnie
NOTA: 5/10